donderdag 16 mei 2013

Tegen de muur op ~ Karlijn Stoffels


Bibi woont samen met haar "vader". Maar is van plan te verhuizen naar Amsterdam want alles thuis herinnert haar aan haar moeder die pas overleden is. Ze verteld haar vader dat ze daar naar de universiteit gaat, maar eigenlijk wil ze helemaal niet meer leren. De echte reden is om opzoek te gaan naar haar echte vader. Bibi is namelijk achter gekomen dat haar vader niet haar echte vader is, doordat zij een foto gevonden heeft tussen de spullen die haar moeder achter heeft gelaten. Haar echte vader was vroeger de koning van graffiti. Bibi droomde vroeger altijd al van een avontuurlijke vader want haar "vader" was een watje en zij wilde altijd in bomen klimmen met hem. Maar ook Zep (een vriend van Bibi) heeft die tijd achter zich gelaten. Hij heeft nu een winkel ‘Urban and Aborigional Art’. Naast de zoektocht naar haar vader zit ze ook in de problemen met zichzelf. Ze heeft wat problemen en gedachtes met seksuele dingen. Met de zoektocht naar haar vader komt ze in een heel andere wereld terecht dan die zij kent namelijk de wereld van graffiti, geweld, drugs en aboriginals met hun (kwade) dromen. Ze ontmoet ook een oude man Paddie, een Aborigional, hij slaapt s’avonds in de zaak van Zep. Het lijkt of Paddie haar probeert te waarschuwen maar ze weet maar niet waarvoor. Misschien voor Gummi, een zwerver die kennelijk de beste vriend van z'n vader is. Bibi komt in problemen door in het verhaal te gaan over haar vader. Meer vertel ik niet ;)

Mening:
Het is een spannend boek. Wat ik interessanter vind dan andere boeken is dat het ergens over gaat wat ik echt niet zou kunnen voorstellen. Ik heb een hele goede band met m'n vader   en zij is op zoek naar haar vader. Er bestaan natuurlijk dit soort dingen, dat weet ik, maar ik zou het nooit kunnen voorstellen.

Cijfer: 8,0

Geen opmerkingen:

Een reactie posten