dinsdag 29 september 2015

Joe Speedboot - Tommy Wieringa


Perspectief & structuur:
Het verhaal wordt verteld vanuit Fransje, de gehandicapte. Het verhaal is dus geschreven vanuit de ik vorm. Er zijn veel hoofdstukken in het boek, echter zijn deze niet genummerd of getiteld (ik vind de vele hoofdstukken wel fijn want anders is het zoveel in een keer). 

Mening:
Ik vond het ontzettend moeilijk om in te komen bij dit boek maar op de helft vond ik het super leuk om te lezen. Ik vind het in het begin lastig te begrijpen als boeken gewoon in een bepaalde situatie beginnen en er nog niet duidelijk wordt gemaakt wat je kan verwachten van het verhaal. Dit was dus zo bij Joe Speedboot en daarom was ik in het begin nog zo verward. Door het verhaal heen wordt alles duidelijk maar aan het begin van het boek heb je niet al alle informatie gekregen.

Genre:
Psychologische roman

Titelverklaring:
Joe Speedboot is een jongen die alles kan en nergens bang voor is. Veel mensen vinden hem bijzonder. Ook Fransje (de verteller van het verhaal) vindt hem zeer interessant. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten